„Peugeot“ ilgų nuotolių lenktynėse

/image/62/2/peugeot-9x8-1708styp102.802622.jpg

„Peugeot“ ilgų nuotolių lenktynėse

30 metų inovacijų, pasiekiančių kiekvieną vairuotoją

2021-08-23

Jau daugiau nei 210 metų „Peugeot“ yra viena iš kompanijų, žengiančių koja kojon drauge su laikmečio dvasia, gebančių numatyti esminius pokyčius ir galinčių pasiūlyti naujus mobilumo sprendimus. Automobilių sportas visuomet buvo sudėtingiausias technologijų bandymų poligonas, kuriame „Peugeot“ galėjo patikrinti perspektyviausias idėjas. Vasaros pradžioje pristatytas naujasis prekės ženklo superautomobilis 9X8 jau greitai dalyvaus 24 valandų Le Mano lenktynėse.

Lygiai prieš trisdešimt metų, 1991-aisiais, „Peugeot 905“ pirmuoju automobiliu garsiai paskelbusiu apie novatorišką prekės ženklo dvasią ir svarbiausias vertybes – geriausio įmanomo rezultato siekimą, nenugalimą žavesį ir tikras emocijas. Būtent tvirtas vertybinis pagrindas leido kompanijai išgyventi visas pastarųjų dviejų amžių revoliucijas – industrinę, technologinę, politinę, socialinę, skaitmeninę ir vis dar vykstančią aplinkosauginę. Visa tai tapo „Peugeot“ tapatybės dalimi.

„Peugeot“ išbandymai Le Mane ir kitose ilgų nuotolių lenktynėse  prasidėjo paskutiniajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Būtent tuomet buvo suformuota oficialiai gamintoją atstovaujanti komanda, kuri grįžo į Sarto regione esančią lenktynių trasą. „Peugeot“ su 905 automobiliu įsitraukė į ilgų nuotolių žiedines lenktynes, taip pat dalyvavo ir 24 valandų Le Mano varžybose.

„Peugeot 905“ sėkmė ilgų nuotolių lenktynėse

/image/62/0/photo-1.802620.png
/image/62/1/photo-2.802621.png

Nuo pirmųjų startų su 905 modeliu „Peugeot“ visuomet siekė pergalės legendinėse 24 val. Le Mano lenktynėse. „Peugeot Sport Prototype“ pavadinimu žinomas naujo lenktynių modelio projektas startavo 1988 metų gruodžio mėnesį. 1990-ųjų vasarį pristatytas automobilis buvo tarsi šviežio oro gūsis: novatoriškas ir vizualiai nepriekaištingų linijų, o priekinė dalis perteikė tuo metų gamintų prekės ženklo modelių charakterį. Bendradarbiaujant su „Dassault“ kompanija ant anglies pluošto važiuoklės sukonstruotą automobilį varė 3,5 litro, 40 vožtuvų, V10 tipo variklis išvystantis 650 AG. Šis motoras savo techniniais rodikliais buvo labai artimas to meto „Formulės 1“ bolidų agregatams.

Nuo 1990 iki 1993 metų prancūzišką sportinį automobilį lydėjo sėkmė. „Peugeot 905“ varžėsi su ilgamečiais ilgų nuotolių lenktynių dalyviais – laiko patikrintais „Porsche“ ir „Jaguar“ modeliais, o taip pat iššūkį metančių naujų „Toyota“ ir „Mazda“ komandų superautomobiliais.

1992-ieji „Peugeot“ istorijoje išsiskyrė iškeltais ambicingais tikslais – siekiu užimti pirmąją vietą ilgų nuotolių lenktynių pasaulio čempionato gamintojų įskaitoje ir tikslu nugalėti 24 valandų Le Mano varžybose.

Ruošiant automobilį 24 valandų Le Mano lenktynėms buvo padaryti svarbūs pakeitimai: nuimtas priekinis aptakas, o galinis perkeltas į kitokią poziciją. Taip pat pašalintos priekiniuose sparnuose buvusios oro apytakos angos.

„Peugeot“ komandos rezultatai 1992 metų sezono buvo įspūdingi: antroji vieta Monzoje, pirmoji ir trečioji vietos Le Mane, pirmoji ir antroji vietos Doningtone, pirmoji ir trečioji vietos Suzukoje, pirmoji, antroji ir penktoji vietos Manji Kūre. To užteko iškovoti pergalę pasaulio čempionato gamintojų įskaitoje. Užsibrėžti tikslai buvo pasiekti.

1993 metais 24 valandų Le Mano lenktynėse visas tris podiumo vietas užėmė „Peugeot 905“ automobilius vairavę lenktynininkai.

„Peugeot 9X8“ inovacijos ir technologijų iššūkiai

/image/61/8/peugeot-9x8-2.802618.jpg

Po 905 superautomobilio sėkmės ir solidaus 908 modelio pasirodymo nuo 2007 iki 2011 metų, „Peugeot“ pagaliau skelbia apie sugrįžimą į ilgų nuotolių lenktynes su naujuoju 9X8. Sekant ilgų nuotolių lenktynėse iškovotomis pergalėmis garsėjančių pirmtakų pavyzdžiu, šis modelis taip pat yra ne tik itin greitas, tačiau išsiskiria nuo pirmojo žvilgsnio atpažįstamu dizainu. „Peugeot“ inžinieriai ir dizaineriai kurdami unikalaus stiliaus superautomobilį 9X8 suderino sportiškumą, technologijų žinias bei siekį užtikrinti maksimalų efektyvumą. 

Kaip iš prieš trisdešimt metų sukurto „Peugeot 905“ dizaine, taip ir naujojo 9X8 išvaizdoje maksimaliai išnaudojami skiriamieji prekės ženklo modelių stiliaus bruožai: itin aptakus ir aerodinamiškas išskirtinės elegancijos automobilis įkūnija greitį bei nepalieka abejingų. Labiausiai pastebimi charakteringus prekės ženklui liūto nagus primenantys priekiniai ir galiniai žibintai. Įmantraus dizaino šonai taip sukurti užtikrinant maksimalų oro srauto paskirstymo efektyvumą.  Veidrodėliai integruoti į kėbulą, o bendras dizainas sudaro įspūdį, kad šis automobilis nesukelia oro pasipriešinimo.

Gale įrengtas iš daugelio skirtingų detalių suformuotas didžiulis difuzorius su integruotais žibintais. Apie išskirtinai novatorišką sprendimą galinėje dalyje nemontuoti oro aptako primena ir specialus užrašas, kuris skelbia „We did not want a rear wing“ (liet. Mes nenorėjome montuoti galinio sparno).

„Peugeot Sport“ inžinierius ir dizainerius tokiam sumanymui įkvėpė ilgų nuotolių lenktynėse debiutuosiančios naujos „Hypercar“ klasės automobilių techniniai reikalavimai. Dauguma gamintojų rinkosi naująsias taisykles atitinkančius konservatyvius sprendimus, tačiau „Peugeot“ komanda nusprendė šiek tiek surizikuoti ir išbandyti originalią konstrukciją.

Automobilyje montuojama hibridinė jėgainė, kurią sudaro galinius ratus sukantis 500 kW (680 AG) galios benzininis V6 tipo variklis su dviem turbinomis ir priekinius ratus varantis 200 kW (270 AG) pajėgumo elektros motoras. Pastarasis taip pat veikia ir generatoriaus režimu. Taisyklėse aiškiai aprašytas hibridinės pavaros veikimas, leidžiant aktyvuoti keturių varančiųjų ratų sistemą: nurodoma, kada anksčiausiai gali būti aktyvuota priekinių ratų pavara ir apibrėžiama, kad bendra jėgainės galia bet kuriuo metu negali viršyti 550 kW (750 AG).

Hibridinė technologija lenktynininkams bus tikras išsigelbėjimas, kadangi tai leis aktyvuoti visų varančiųjų ratų pavarą. Tuo pat metu įvertinus tokios pavaros valdymo sudėtingumą tai bus didžiulis iššūkis inžinieriams.

Būtent ties tuo šiuo metu daugiausiai dirba „Peugeot“ specialistai. Kompanija siekia paspartinti visos savo automobilių gamos elektrifikaciją, o nauji technologiniai sprendimai leidžia siekti pergalių lenktynių trasoje. Svarbia investicija taps ir vykdoma 9X8 tobulinimo programa, kuri turėtų atnešti naudos kuriant naujus elektrifikuotus „Peugeot“ modelius.

Nuo 905 iki 9X8

/image/61/9/9x8-2.802619.jpg

Naująjį „Hypercar“ klasės automobilį „Peugeot“ pavadino 9X8. 

Pirmasis skaičius 9 apibrėžia visus ekstremaliomis sąlygomis vykstančioms lenktynėms skirtus prekės ženklo bolidus. Originalus „Peugeot 905“ automobilis, varžybose dominavęs nuo 1990 iki 1993 metų ir 2007-aisiais sėkmingai jį pakeitęs 908 modelis, – išskirtiniai gamintojo inžinierių kūriniai, įrašyti į automobilių sporto istoriją.

X žymi visų varančiųjų ratų sistemą ir perėjimą prie hibridinių technologijų. Tai tarsi simbolis, kad „Peugeot“ elektrifikacijos strategija persikėlė ir į varžybas.

Paskutinis skaičius 8 yra nuoroda į naujausių „Peugeot“ modelių gamą: 208, 2008, 308, 3008, 5008, o taip pat ir 508. Pastarasis modelis po lenktynių bolidą kūrusių inžinierių ir dizainerių prisilietimo virto ypatingu sportiniu automobiliu, kuris pirmą kartą bus parduodamas su naujuoju „Peugeot Sport Engineered“ ženkliuku.

„508 Peugeot Sport Engineered“ ir lenktynėms skirtas „Peugeot 9X8“ – gamintojo skelbiamos naujojo dinamiškumo strategijos dalis. Siekiama pristatyti naujus serijinės gamybos modelius ir sportinius bolidus, kurie būtų tokie pat greiti, tačiau tuo pat metu atitiktų griežčiausius aplinkosaugos reikalavimus. Tobulinant naująjį 9X8 itin svarbus buvo „Peugeot Sport“ inžinierių ir gamintojo dizaino centro specialistų bendradarbiavimas. 

Jau ilgiau nei 210 metų „Peugeot“ kiekvieną kartą iš naujo įrodo savo ketinimus išlaikyti aukščiausią poziciją tarp automobilių gamintojų, siūlančių tam laikmečiui novatoriškiausius sprendimus ir pažangiausias technologijas. Lenktynių bolidai kuriami ne tik siekiant pergalių trasose, tačiau ir norint išbandyti technologijas, kurios vėliau pritaikomos „Peugeot“ atstovybėse parduodamiems serijinės gamybos automobiliams.

„Peugeot 9X8“ techniniai duomenys:

Variklis

500 kW galios „Peugeot Hybrid4“ jėgainė (4 varantieji ratai).

Galinė ašis: 500 kW (680 AG) 2,6 litro benzininis variklis su dviem turbinomis, 90 laipsnių V formos konfigūracija, 7 laipsnių sekvencinė pavarų dėžė.

Priekinė ašis: 200 kW (270 AG) elektros motoras, veikiantis ir generatoriaus režimu, tiesioginė pavara su reduktoriumi.

Baterija

Didesnio energijos tankio, 900 voltų, sukurta bendradarbiaujant „Peugeot Sport“ ir „Total Energies“ / „Saft“.