SITUACIJA DĖL KORONAVIRUSO (COVID-19) SKAITYKITE ČIA

Naujasis Peugeot 9X8

/image/89/8/wec-hypercar-digital-d1-header-homepage-desktop.796898.jpg

2021-07-06

„Peugeot“ pristatė įspūdingą ilgų nuotolių lenktynių automobilį 9X8

 

„Peugeot“ pagaliau pakėlė uždangą nuo naujos kartos lenktyninio superautomobilio 9X8, su kuriuo jau 2022 m. debiutuos FIA rengiamame ilgų nuotolių lenktynių čempionate (angl. „World Endurance Championship“, WEC). Visus keturis ratus varančią hibridinę jėgainę turintis sportinis prototipas puikiai atspindi „Peugeot“ naujos kartos dinamiškumo strategiją. Įmonė siekia, kad tiek jos kuriami lenktyniniai automobiliai, tiek ir gatvėms skirti modeliai sportiškumo įgytų tvariais būdais.

Naujausias prekių ženklo lenktynių bolidas – „Peugeot 9X8“ – puikiai automobilių sporto aistruoliams žinomo 905 prototipo įpėdinis. Prancūzijos komanda su šiuo automobilio nugalėjo 1992 ir 1993 m. vykusiose 24 val. Le Mano lenktynėse. Vėliau pasirodęs 908 bolidas atnešė gamintojui pergalę 2009-aisiais Prancūzijoje vykusiame ilgų nuotolių lenktynių etape ir antrąją bei trečiąja vietas 2011-ųjų Le Mano varžybose. Su naujuoju prototipu įmonė sieks skinti laurus aukščiausio lygio automobilių lenktynėse. Tai konkurencingas automobilis, kurio dizainas aiškiai perteikia charakteringus prekių ženklo bruožus.

/image/89/5/peugeot-9x8-4.796895.jpg

Istorinį paveldą ir pažangą siejantis pavadinimas

Naująjį superautomobilį įmonė „Peugeot“ pavadino 9X8. Pirmasis skaičius „9“ tęsia pavadinimų tradiciją, pagal kurią buvo sudaromi visų greičiausių ilgų nuotolių lenktynėms skirtų bolidų pavadinimai. Nuo 1990 iki 1993 m. trasose buvo matomas „Peugeot 905“, jį vėliau pakeitė nuo 2007 iki 2011-ųjų sėkmingai lenktyniavęs naujos kartos 908. Abu šie automobiliai tapo svarbia prekių ženklo istorijos dalimi.

„X“ žymi naujos kartos „Peugeot“ superautomobilyje sumontuotos visų varančiųjų ratų sistemos ir hibridinės jėgainės technologijų pažangą. Bendrovė jau dabar sėkmingai įgyvendina planą elektrifikuoti ir lenktyninius automobilius, o naujas bolidas yra geriausias įdėto triūso pavyzdys.

Skaičiumi „8“ baigiasi visų dabartinės kartos „Peugeot“ modelių pavadinimai, pradedant 208 ir 2008, taip pat 308, 3008 arba 5008. Negalima pamiršti ir 508 modelio, kuris po lenktyninį bolidą sukūrusių inžinierių ir dizainerių prisilietimo tapo pirmuoju išskirtinį „Peugeot Sport Engineered“ ženkliuką gavusiu dinamišku automobiliu.

2022 m. vyksiančiose FIA ilgų nuotolių lenktynių čempionate „Peugeot“ komandai atstovaus du 9X8 bolidai.

/image/89/3/peugeot-9x8-1.796893.jpg
/image/89/6/peugeot-9x8.796896.jpg

Maksimalios galimybės laikantis taisyklių

/image/89/7/3115505-kx6j2p69pr-whr.796897.jpg

Kruopščiai ištobulintoje naujojo „Peugeot 9X8“ galinėje dalyje išsiskiria dabartinės kartos modeliams būdingi liūto nagus imituojantys žibintai.

Jie įspūdingai įrėmina galinį difuzorių, virš kurio puikuojasi užrašas „Mes nenorėjome montuoti galinio aptako“.

Pirmąjį didelį galinį oro aptaką 24 valandų Le Mano lenktynėse turėjo 1967 m. debiutavęs „Charparral 2F“ ir nuo to laiko jau daugiau nei pusę amžiaus dėl šios detalės veiksmingumo niekam nekilo abejonių. Visgi „Peugeot Sport“ inžinieriai, pasitelkę novatoriškus išradimus, nusprendė kitaip suprojektuoti galinę 9X8 dalį ir atsisakyti galinio aptako.

„Nauji Le Mano techniniai reikalavimai sukurti siekiant suteikti visiems vienodas galimybes naudoti tradicines dinaminių charakteristikų gerinimo priemones, – paaiškino „Peugeot Sport“ padalinio WEC programos technikos direktorius Olivieris Jansonnie. – 9X8 projektavimas suteikė jaudinančios patirties, nes turėjome daug laisvės išrasti kažką nauja ir be suvaržymų tyrinėti technines galimybes. Norėjome skirtingais būdais pagerinti automobilio dinamiką, o svarbiausia – optimizuoti aerodinamiką. Taisyklėse nurodyta, kad leidžiama tik viena reguliuojama aerodinamikos detalė, tačiau nekalbama apie galinį aptaką. Skaičiavimai ir kompiuterinės simuliacijos parodė, kad aukščiausio lygio techninės charakteristikos įmanomos ir atsisakius galinio sparno.“

Išskirtinis hibridinės pavaros efektyvumas

/image/89/4/peugeot-9x8-3.796894.jpg

2020 m. rugsėjį „Peugeot“ oficialiai paskelbė apie savo planus dalyvauti naujoje Le Mano ilgų nuotolių lenktynių serijos „Hypercar“ klasėje. Nuo tada netoli Paryžiaus, Versalyje, karštligiškai buvo ruošiamas naujasis 9X8.

Laikantis pirminio plano automobilio gale bus montuojamas 500 kW (6880) pajėgumą išvystantis 2,6 litro, 90 laipsnių konfigūracijos V6 tipo vidaus degimo variklis su dviem turbinomis. Tai svarbi „Peugeot Hybrid4“ hibridinės jėgainės dalis, kuri bandomojo automobilio važiuoklėje testuojama jau nuo balandžio.

Taip pat priekyje montuojamas 200 kW elektros variklis, kuris veikia ir kaip generatorius, bei septynių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė. Laikantis numatyto darbų grafiko, šie mechanizmai surenkami ir ruošiami bandymams ant stendo. Itin sparčiai įkraunamą didelio energijos tankio aukštos įtampos (900 voltų) bateriją bendromis jėgomis ruošia „Peugeot Sport“ ir „TotalEnergies“ įmonės padalinio „Saft“ inžinieriai.

 

Le Manas

geriausia laboratorija „Peugeot“ inžinieriams

Greta aerodinamikos optimizavimo buvo siekiama ir aukščiausio lygio mechaninių detalių ir elektros mazgų efektyvumo. Naujasis automobilis atskleis tikrąsias neįkainojamą patirtį negailestingose ilgų nuotolių lenktynėse sukaupusių „Peugeot“ inžinierių galimybes. 24 valandų Le Mano lenktynės yra itin sunkus išbandymas, kurio metu automobiliai nuvažiuoja 5 400 km.

Maždaug tokį patį atstumą „Formulės 1“ bolidai įveikia per visą sezoną, todėl čia itin svarbus našumas ir patikimumas.

„Peugeot“ į ilgų nuotolių lenktynes įsitraukia ne tik tam, kad siektų pergalių jose, – komentavo „Peugeot“ bendrovės vykdomoji direktorė Linda Jackson. – Ši automobilių sporto disciplina mums – ekstremalių sąlygų laboratorija ir todėl mūsų ryšys su Le Manu toks stiprus. Galimybės išbandyti savo technologijas ir patvirtinti tyrimų rezultatus sudėtingomis per 24 valandas patiriamomis sąlygomis mums svarbesnės už lenktynių rezultatą. Le Manas mums yra konkurencinė aplinka, kurioje galėsime įsitikinti, kiek pavyko sumažinti bendrojo naudojimo keliams skirtiems automobiliams šiuo metu ruošiamų naujų hibridinių technologijų degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją. „Peugeot Sport“ inžinieriai ir dizaineriai didžiuojasi regėdami savo darbo rezultatus serijiniuose modeliuose. Mūsų klientams Le Manas – vieta, kurioje iš tiesų patikrinama automobilių kokybė.“

Lenktynininkų įspūdžiai apie hibridinį bolidą

„Paulas Di Resta“ – Škotija / 35 metai / buvęs „Formulės 1“ pilotas / 2010 m. DTM čempionas:

„Visiems buvo smalsu, kaip atrodys naujos Le Mano klasės automobiliai ir štai jie čia. 9X8 išsiskiria agresyvia išvaizda, nematytu  siluetu ir su niekuo nesupainiojamu prekių ženklo charakteriu. Tai man buvo didžiulis siurprizas.“

Loicas Duvalis – Prancūzija / 39 metai / 2013 m. 24 valandų Le Mano lenktynių laimėtojas / 2013 m. WEC čempionas:

„Stebeilydamas į kai kuriuos automobilius, gali pasakyti, kad štai jie gerai atrodo tam tikru kampu, žvelgiant iš šono, iš priekio arba iš galo. 9X8 įspūdingai atrodo žiūrint iš bet kurio taško!“

Mikkelis Jensenas – Danija / 26 metai/ ilgų nuotolių lenktynių dalyvis / 2019 m. ELMS LMP3 įskaitos čempionas:

„9X8 linijos labai skiriasi nuo automobilių, kurie buvo pristatyti per pastaruosius keletą mėnesių. Jei laimėsime su šiuo automobiliu, tai bus istorinė akimirka. Niekas nėra pasiekęs kažko panašaus su tokio stiliaus bolidu.“

Kevinas Magnussenas – Danija / 28 metai / buvęs „Formulės 1“ pilotas / IMSA ilgų nuotolių lenktynių dalyvis:

„Iki šiol nebuvo nieko panašaus. Tai automobilių sporto ateitis. Pirmą kartą tiek dėmesio buvo skirta būtent lenktyninio automobilio dizainui. Nustebino tai, kad nėra galinio sparno. Jaučiu, jog ateina nauji laikai.“

Gustavo Menezas – JAV / 26 metai / WEC dalyvis / 2016 m. 24 valandų Le Mano nugalėtojas LMP2 įskaitoje / 2016 m. LMP2 čempionas:

„9X8 verčia naują automobilių istorijos puslapį. Pastaruosius 10 metų visiems buvo žinomi tik LMP1 prototipai. Laikas žengti į kitokią ateitį su naujuoju 9X8.“

Jamesas Rossiteris – Didžioji Britanija / 37 metai / buvęs „Formulės 1“, ALMS ir „Super GT“ lenktynininkas:

„Nesitikėjau tiek kūrybingumo. Dizainas išties išskirtinis. „Peugeot“ inžinieriai ir dizaineriai padarė tai, ko niekas iki šiol nė nebandė.“

Jeanas-Ericas Vergne – Prancūzija / 31 metai / buvęs „Formulės 1“ / dukart „Formulės E“ čempionas:

„Peugeot 9X8“ – unikalus automobilis. Jo dizainą kūrę specialistai pasirinko kryptį, kuri automobilių sporte ilgą laiką buvo pamiršta. Nuostabu!“