/image/59/8/peugeot-expert-hydrogen.800598.jpg
/image/59/8/peugeot-expert-hydrogen.800598.jpg

Vandeniliu varomas serijinis PEUGEOT

Siekdama smarkiai sumažinti naujų transporto priemonių vietinę taršą, 2021 metais PEUGEOT imasi naujų priemonių ir tampa vienu pirmųjų gamintojų, kurie greta modelių su vidaus degimo varikliais bei elektra varomų modelių kompaktiškų krovininių furgonų segmente siūlo ir serijinės gamybos versiją su vandenilio degalų elementais. Šio elektrifikuoto modelio konstrukciją sudaro:

  • Elektros energiją gaminantys degalų elementai, kuriems vandenilis tiekiamas iš transporto priemonėje įrengto rezervuaro.
  • 10,5 kWh talpos aukštos įtampos ličio jonų baterija, kurią galima įkrauti prisijungus prie elektros tinklo. Elektros varikliui jos energija tiekiama tam tikrais važiavimo momentais.

Dėl tvirto charakterio, galimybės tyliai įvažiuoti į miesto centrą, nulinės CO₂ emisijos ir jokių kompromisų siekiant maksimalaus efektyvumo, naujasis PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen tampa itin patraukliu papildomu mobilumo sprendimu. Tai automobilis, galintis patenkinti įvairių sričių verslininkų lūkesčius ir leidžiantis miestų bendruomenėms užtikrinti vietos gyventojų ramybę bei komfortą.

/image/60/1/peugeot-expert-2105styp002.800601.jpg

Naujasis PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen yra ryškiausias pavyzdys, patvirtinantis prekių ženklo strategiją suteikti klientams išskirtinę pasirinkimo laisvę. Iš plačios siūlomų jėgainių gamos kiekvienas pirkėjas gali išsirinkti geriausiai jo poreikius atitinkančią versiją. 

Vandenilio degalų elementais varoma versija pratęsia sparčią Peugeot EXPERT gamos elektrifikaciją. 2020 metais pristatytas elektra varomas e-EXPERT modelis su baterija 2021 metų pradžioje išrinktas geriausiu furgonu International Van of the Year rinkimuose. Tai jau šeštas PEUGEOT automobilis, apdovanotas nuo 1992 metų vykstančiame prestižiniame konkurse.

/image/60/2/peugeot-expert-2105styp203.800602.jpg

Naujojo PEUGEOT e-EXPERT privalumai:

  • Galimybė įveikti didelį atstumą neskleidžiant vietinių CO₂ išlakų. 
  • Galimybė per 3 minutes pripildyti vandenilio rezervuarą ir nuvažiuoti 400 km pagal WLTP bandymų ciklą (laukiama sertifikato patvirtinimo).
  • Aukštos įtampos baterijos įkrovimo lizdas.
  • Dviejų ilgių kėbulai (Standard ir Long), kurių pakrovimo tūris yra toks pat kaip ir versijų su dyzeliniais varikliais arba elektros motoru ir baterija.
  • Iki 6,1 m³ pakrovimo tūris.
  • Iki 1 100 kg krovumas.
  • Galimybė tempti iki 1 000 kg sveriančią priekabą.
/image/60/4/peugeot-expert-2105styp201.800604.jpg

Vandenilio degalų technologija dar geriau atitinka tolydžio augančius klientų lūkesčius ir skirtingus verslo profesionalų poreikius. Vandenilio degalų elementų sistema užtikrina paprastą kasdienę automobilio eksploataciją:

  • Didesnis nuvažiuojamas atstumas yra labai svarbus daugumai kompaktiškų furgonų, naudojamų priemiesčiuose ir tankiai apgyvendintuose miestų centruose. Sparčiai auga ir nulinės emisijos transporto sprendimų poreikis.
  • Išsaugotas visapusiškas lengvojo komercinio automobilio funkcionalumas, neprarandant galimybės transportuoti sunkius ir didelių gabaritų krovinius.
  • Neprilygstamas logistikos lankstumas ir optimalus išteklių panaudojimas.


Vidutinės galios elektros variklis su vandenilio degalų elementais – optimalus sprendimas, leidžiantis suderinti vandenilio, įkraunamosios baterijos ir elektros pavaros privalumus.

/image/60/3/peugeot-expert-2105styp202.800603.jpg

Iš specialių bakų vandenilis patenka į degalų elementus, kuriuose gaminama elektros energija leidžia nuvažiuoti didelį atstumą. Aukštos įtampos baterija suteikia papildomą energijos impulsą ir greta kitų privalumų užtikrina dinamišką valdymą. Visa automobilyje sumontuota sistema nesumažino naudingos krovinių skyriaus erdvės ir maksimalaus krovumo.

Vandenilis tampa viena svarbiausių kurio rūšių pereinant prie naujo tipo energijos. Apie naujus tarptautinius projektus skelbia įvairios įmonės. Infrastruktūra itin sparčiai plėtojama Europoje, kur į švaraus vandenilio aljansą susivienijusios bendrovės naujiems sprendimams įgyvendinti planuoja skirti iki 60 mlrd. eurų. Europoje įrengiamos naujos vandenilio degalinės, o PEUGEOT yra viena iš įmonių, tiesiogiai bendradarbiaujančių su energijos tiekėjais ir ruošiančių veiksmingesnius kompleksinių priemonių planus.

Naujos kartos technologija

Ant EMP2 (Efficient Modular Platform) platformos gaminamas naujasis PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen yra elektros pavarą turintis automobilis, kuriame sumontuoti du skirtingi elektros energijos šaltiniai. Technologijos veikimo principas:

  • Iš specialių bakų tiekiamam vandeniliui reaguojant su iš oro paimamu deguonimi, automobilio priekyje sumontuoti vandenilio degalų elementai gamina elektros energiją, kuri perduodama elektros varikliui. Išmetimo sistema skleidžia tik vandens garus.
  • Pastovaus magneto elektros variklis suteikia 100 kW maksimalią galią ir 260 Nm didžiausią sukimo momentą. Ant priekinės ašies įrengta elektros jėgainė tokia pati kaip ir vien tik bateriją turinčiame PEUGEOT e-EXPERT modelyje. Transmisijos perdavimo skaičiai parinkti pagal komerciniams modeliams būdingas didesnes apkrovas.
  • Po kabinos sėdynėmis įtaisyta 10,5 kWh talpos ir 90 kW energijos perdavimo galios aukštos įtampos ličio jonų baterija.
  • Variklio skyriuje sumontuotas 11 kW trijų fazių kroviklis.
  • Po grindimis įrengtą rezervuarą sudaro trys cilindro formos vandenilio bakai. Juose iš viso telpa 4,4 kg 700 barų slėgiu suspaustų dujų.

Matuojant pagal WLTP bandymų procedūrą (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), naujojo PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen nuvažiuojamas atstumas siekia 400 km. Įveikiamas nuotolis pagal energijos sąnaudas pasiskirsto taip:

  • 350 km nuvažiuojama naudojant vandenilio degalų elemento pagamintą energiją,
  • 50 km įveikiama naudojant aukštos įtampos baterijos energiją.
/image/59/9/peugeot-expert-hydrogen-3.800599.jpg

Aukštos įtampos bateriją (10,5 kWh) galima įkrauti prisijungus prie priekiniame kairiajame sparne įrengto lizdo. Su integruota 11 kW trijų fazių įranga visiškai įkrauti bateriją trunka:

  • Mažiau nei valandą prisijungus prie 11 kW (32A) Wall Box sieninės stotelės.
  • Tris valandas prisijungus prie didesnio laidumo (16A) lizdo.
  • Šešias valandas prisijungus prie buitinio (8A) elektros lizdo.

Vidutinės galios elektros pavara su vandenilio degalų elementais ir įkraunamąja baterija veikia skirtingais režimais:

  • Aktyvavus jėgainę ir važiuojat nedideliu greičiu elektros varikliui reikalingą energiją tiekia vien tik aukštos įtampos baterija. 
  • Važiuojant pastoviu greičiu elektros varikliui energiją perduoda vandenilio degalų elementai.
  •  Įsibėgėjant, lenkiant ar važiuojant įkalne, elektros varikliui energiją perduoda vandenilio degalų elementai ir aukštos įtampos baterija.
  • Stabdant arba lėtėjant atleidus akceleratorių elektros variklis veikia kaip generatorius ir įkrauna aukštos įtampos bateriją.

Visa galia pasiekiama vos aktyvavus elektros jėgainę. Dėl to automobilis greitai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, važiuoja be vibracijų, triukšmo ir neskleidžia jokio kvapo. Taip pat nereikia perjungti pavarų ir į aplinką neskleidžiamos CO₂ išlakos. Pro išmetimo sistemą išeina tik vandens garai.
Siekiant užtikrinti pėsčiųjų saugumą gyvenamosiose zonose, judant iki 30 km/val. greičiu aktyvuojamas įspėjamasis signalas. Tai veikia tiek važiuojant į priekį, tiek atbuline eiga.

Tam, kad vartotojai be rūpesčių galėtų naudotis komerciniu automobiliu, suteikiama garantija, jog 8 metus arba 160 000 kilometrų baterija išlaikys mažiausiai 70 proc. naudingosios įkrovimo talpos.

Naujojo PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen vairuotojo vieta

Vairuotojo patogumui pritaikytoje centrinėje konsolėje sumontuota įranga:

  • Tobulai integruota ergonomiška „e-Toggle“ transmisijos valdymo sistema, leidžianti pasirinkti stovėjimo, atbulinės eigos, neutralios padėties, pagrindinės pavaros arba efektyvesnio stabdymo varikliu padėtis.
  • Svirtelė, leidžianti pasirinkti vieną iš trijų režimų: Eco, Normal arba Power.
  • Elektrinio stovėjimo stabdžio valdymas.
  • Daiktadėžės viršutinėje dalyje.
  • Šoninė dėtuvė daiktams šalia elektrinio stovėjimo stabdžio pagrindo.
/image/60/0/peugeot-expert-hydrogen-2.800600.jpg

Naujajame PEUGEOT e-Expert Hydrogen galima pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): maksimalus nuvažiuojamas atstumas.
  • Normal (80 kW, 210 Nm): optimaliai tinka kasdieniam vairavimui. 
  • Power (100 kW, 260 Nm): maksimali trauka gabenant itin sunkus krovinius.

Galimi du skirtingi regeneracinio stabdymo režimai:

  • Vidutinis sukuria įspūdį, lyg vairuotum automobilį su vidaus degimo varikliu.
  • Intensyvus (aktyvuojamas paspaudus prie transmisijos valdymo įrengtą „B“ mygtuką) stabdymas veikia kiekvieną kartą atleidus akceleratoriaus pedalą.

Naujajame PEUGEOT e-Expert Hydrogen įrengtas elektrinis stovėjimo stabdis. Toks sprendimas leido praplėsti kabinos erdvę, o automatiškai veikianti įranga užtikrina papildomą komfortą ir patogumą kasdien vairuojant automobilį.

Patobulintame prietaisų skydelyje pateikiama svarbiausia informacija, kurios gali prireikti valdant elektrifikuotą transporto priemonę su vandenilio degalų elementais:

  • Galios skalėje rodomos energijos sąnaudos (ECO rodo optimalų variklio veikimą, POWER žymi maksimalią galią, o CHARGE reiškia baterijos įkrovimą lėtėjant).
  • Vandenilio atsargų skalė. 
  • Baterijos įkrovimo lygio skalė. 
  • Spalvotas ekranas, kuriame rodomi informacinio kompiuterio duomenys ir nuvažiuojamas atstumas.