SITUACIJA DĖL KORONAVIRUSO (COVID-19) SKAITYKITE ČIA

JŪSŲ ELEKTROMOBILIO AUTONOMIJA

/image/12/2/e208auto2.673122.jpg

Nedidelė autonomija ne vienam gali sukelti abejonių perkant elektromobilį. Vairuotojai pageidauja, kad gamintojų nurodytas autonomijos rodiklis būtų kiek įmanoma arčiau tikrovės, eksploatuojant elektromobilį realiomis sąlygomis. Mes jums suteiksime visą naudingą ir reikalingą informaciją – apie veiksnius, turinčius įtakos autonomijai, įkrovimą, vairavimo patarimus, – padėsiančią geriau pažinti jūsų „Peugeot“ elektromobilį ir mėgautis jo vairavimu.

ELEKTROMOBILIO VEIKIMO PRINCIPAS

/image/11/4/peugeot-elect-2019-006-fr.673114.jpg

Terminas „elektromobilis“ gali reikšti įvairius automobilius (hibridinius įkraunamus automobilius, padidintos autonomijos automobilius, 100 % elektra varomus elektromobilius), kurie visi pasižymi bendru bruožu – jie yra visiškai ar dalinai varomi vartojant elektros energiją. Šių tipų automobiliai iš esmės tarp savęs skiriasi savo autonomija ir išmetamo CO2 kiekiu.

Pramonėje šie rodikliai nurodomi pasitelkiant tam tikras harmonizuotas normas (vidutines energijos sąnaudas, išmetamo CO2 kiekį, autonomiją). WLTP („Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure“ arba lietuviškai „Harmonizuota pasaulinė lengvųjų automobilių bandymo procedūra“) gerokai realistiškiau atspindi faktines jūsų elektromobilio energijos sąnaudas ir jo autonomiją.

Šis protokolas pakeitė ankstesnį naujų automobilių homologavimo procedūrą NEDC („New European Driving Cycle“ arba lietuviškai „Naujasis Europos važiavimo ciklas“). Praktikoje pasirodė, kad sąnaudos, skaičiuojamos taikant NEDC procedūrą, yra itin toli nuo tikrovės.

VEIKSNIAI, TURINTYS ĮTAKOS JŪSŲ ELEKTROMOBILIO AUTONOMIJAI

Jūsų elektromobilio akumuliatorius – ne vienintelis veiksnys, nuo kurio priklauso jūsų automobilio autonomija.

/image/12/0/peugeot-208-2019-386-fr.583830.17.673120.jpg

Greitis

Važiuojant 130 km/val. greičiu, 100 % elektra varomo elektromobilio autonomija yra dvigubai mažesnė lyginant su WLTP autonomijos norma. 

/image/12/1/chauffage208.673121.jpg

Šildymas

Šiluma, kurią išskiria vidaus degimo variklis, naudojama šildyti automobilio saloną. Elektromobilio variklis išskiria nedidelį šilumos kiekį, todėl šios išskiriamos šilumos neužtenka šildyti automobilio saloną. Todėl akumuliatoriaus energijos reikės ir automobilio salonui šildyti.

/image/11/5/autonomieclimat.673115.png

Klimato sąlygos

Lauko temperatūra, nepriklausomai nuo salono šildymo ar oro kondicionavimo sistemų naudojimo, taip pat turi tiesioginės įtakos jūsų automobilio autonomijai. Esant 0 °C, autonomija sumažėja net 10 %.

/image/11/6/autonomieparcours.673116.png

Kraštovaizdis

Važiuojant į įkalnę automobilio energijos sąnaudos yra didesnės, kas savo ruožtu mažina autonomiją. Tačiau važiuojant nuokalne automobilis susigrąžina energijos rekuperacinės stabdžių sistemos dėka.

Greitis
Šildymas
Klimato sąlygos
Kraštovaizdis

Kiti veiksniai, galintys turėti neigiamos įtakos autonomijai

/image/12/5/picto-essai-dark.642625.673125.png
Vairavimo stilius

Norint optimizuoti autonomiją, rekomenduojama važiuoti ramiai, prisiimant atsakomybę už ekologišką važiavimą.

/image/12/3/picto-pneumatiques.420714.673123.png
Padangų oro slėgis

Svarbu patikrinti padangų oro slėgį bent kartą per mėnesį. Patikrinkite maksimalų slėgį, nurodytą ant padangos šono; esant per žemam padangų oro slėgiui, padidėja padangų trintis su kelio paviršiumi, kas savo ruožtu padidina energijos sąnaudas.

/image/12/6/picto-time-dark.642624.673126.png
Kitų elektros energiją vartojančių įrenginių naudojimas

Šildymo ir klimato kontrolės sistemos gali suvartoti 10–30 % jūsų akumuliatoriaus energijos. Kita vertus, kiti komfortą užtikrinantys komponentai (radijas, žibintai, priekinio stiklo valytuvai ir kt.) taip pat svarbūs. 

/image/12/4/picto-vehicules-berline-dark.420336.673124.png
Vežamas krovinys

Vežant krovinį ar važiuojant su atviru langu taip pat padidėja vėjo pasipriešinimas, taigi ir energijos sąnaudos. Didelis gabenamo krovinio svoris taip pat turės neigiamos įtakos autonomijai.

/image/12/5/picto-essai-dark.642625.673125.png
Vairavimo stilius

Norint optimizuoti autonomiją, rekomenduojama važiuoti ramiai, prisiimant atsakomybę už ekologišką važiavimą.

/image/12/3/picto-pneumatiques.420714.673123.png
Padangų oro slėgis

Svarbu patikrinti padangų oro slėgį bent kartą per mėnesį. Patikrinkite maksimalų slėgį, nurodytą ant padangos šono; esant per žemam padangų oro slėgiui, padidėja padangų trintis su kelio paviršiumi, kas savo ruožtu padidina energijos sąnaudas.

/image/12/6/picto-time-dark.642624.673126.png
Kitų elektros energiją vartojančių įrenginių naudojimas

Šildymo ir klimato kontrolės sistemos gali suvartoti 10–30 % jūsų akumuliatoriaus energijos. Kita vertus, kiti komfortą užtikrinantys komponentai (radijas, žibintai, priekinio stiklo valytuvai ir kt.) taip pat svarbūs. 

/image/12/4/picto-vehicules-berline-dark.420336.673124.png
Vežamas krovinys

Vežant krovinį ar važiuojant su atviru langu taip pat padidėja vėjo pasipriešinimas, taigi ir energijos sąnaudos. Didelis gabenamo krovinio svoris taip pat turės neigiamos įtakos autonomijai.

AUTONOMIJOS OPTIMIZAVIMO PATARIMAI

Galios indikatorius

/image/11/7/peugeot-208-3d.673117.jpg

Jūsų tikralaikės energijos sąnaudos rodomos prietaisų skydelyje tam, kad galėtumėte koreguoti jūsų automobilio autonomiją.

„Eco-drive“ režimas

/image/11/8/modeecodrive.673118.jpg

Vairavimo režimas „Eco“ padės optimizuoti važiavimą siekiant užtikrinti maksimalią jūsų automobilio autonomiją. Sutaupykite energijos sumažindami variklio galią ir reguliuodami temperatūrą salone.





Rekuperaciniai stabdžiai

/image/11/3/peugeot-208-2019-193-fr.673113.jpg

Kai važiuodami atleidžiate akceleratoriaus pedalą, elektros variklis veikia kaip elektros generatorius, mažinantis važiavimo greitį ir atgaunantis energiją, kuri po to perduodama į akumuliatorių. Režimas „Brake“ suaktyvinamas perjungiant pavarų perjungimo valdiklį atgal. 

Nuotolinis valdymas

/image/11/2/image1.673112.jpg

Kai važiuodami atleidžiate akceleratoriaus pedalą, elektros variklis veikia kaip elektros generatorius, mažinantis važiavimo greitį ir atgaunantis energiją, kuri po to perduodama į akumuliatorių. Režimas „Brake“ suaktyvinamas perjungiant pavarų perjungimo valdiklį atgal.

ĮKROVIMAS

/image/11/9/ap-2008-2020-acc-majeur-electrique-2.673119.jpg

Pasinaudokite visomis jūsų elektromobilio autonomijos (naujojo „Peugeot e-208“ – 340 km WLTP ir padidinto pravažumo „3008 Hybrid 4“ – iki 59 km važiavimo 100 % elektriniu režimu) teikiamomis galimybėmis, pasinaudodami įvairiais būdais įkrauti jūsų elektromobilį.