SITUACIJA DĖL KORONAVIRUSO (COVID-19) SKAITYKITE ČIA
/image/57/7/peugeot_308gti_2015_146_fr-1920x1080.462577.jpg

WLTP

Harmonizuota pasaulinė lengvųjų automobilių bandymo proc.

WLTP (Harmonizuotos pasaulinės lengvųjų automobilių bandymo procedūros) standartas skirtas sertifikuoti automobilius pagal Europos Sąjungos patvirtinimo sistemą. Jis nustato naują bandymų ciklą ir naujas procedūras, skirtas standartizuotomis (laboratorijos) sąlygomis matuoti lengvųjų automobilių degalų sąnaudas ir CO2 taršą.

WLTP pakeičia nuo 1992 metų naudojamą senesnę metodiką (NEDC). Visi, nuo 2017 metų rugsėjo mėnesio pirmą kartą prekyboje atsiradę automobiliai turi būti patvirtinti pagal WLTP standartą. Nuo 2018 metų rugsėjo visi parduodami automobiliai turi būti sertifikuoti pagal WLTP metodiką. Šis naujas laboratorinių tyrimų protokolas bus įdiegtas kartu su realios taršos (Real Driving Emissions – RDE) testu.

Naujasis WLTP standartas naudotojams suteiks tikslesnę informaciją apie jų automobilių degalų sąnaudas ir CO2 taršą.

„PEUGEOT“ IR NAUJASIS WLTP STANDARTAS

/image/57/8/peugeot-essence-2018-003-fr.462578.jpg

„Peugeot“ automobiliai gaminami su „Euro 6.2“i standartą atitinkančiais varikliais, kurie jau dabar tenkina nuo 2020 metų rugsėjo įsigaliosiantį taršos lygį.

Dėl iš anksto sumaniai parinktų technologijų („SRC“ technologija dyzeliniams varikliams ir „FAP“ – benzininiams), „Peugeot“ automobiliai jau yra sertifikuoti pagal WLTP standartą (nuo 2018 metų privaloma visiems lengviesiems automobiliams); WLTP geriau atitinka kasdienio važiavimo sąlygas.

Dar 2015 metų pradžioje „PSA Group“ viešai pasveikino šios naujos procedūros įdiegimą. Be to, siekdama nuolatos gerinti klientams prieinamą informaciją, „PSA Group“ įsipareigojo užtikrinti skaidrumą, nuo 2016 metų savo tinklalapiuose skelbdama realias markės automobilių degalų sąnaudas, o nuo 2018 metų kovo mėnesio – ir azoto oksidų (NOx)i taršą. Šie duomenys suskaičiuojami, bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis (T&E ir FNE) bei sertifikuojant trečiajai šaliai („Bureau Veritas“).

KAS PASIKEIS SU WLTP?

Standartizuotų bandymo procedūrų pokyčiai

Lengviesiems automobiliams numatomus pakeitimus lemiantis taršos matavimas Matavimų metu padidintas kelionės nuotolis Testai atliekami, pasiekus didesnį greitį Labiau gyvybingas ir tikroviškas vairuotojo elgesys Ciklų ilgio padidėjimas

NUO NEDC IKI WLTP

Vienas iš WLTP tikslų – akreditacijos procese geriau atspindėti kasdienes vairavimo sąlygas ir šiuolaikinių automobilių technologijas. Jis nustato griežtesnes bandymų sąlygas ir dinamiškesnį važiavimo režimą, nei 1990 metais sukurtas NEDC standartas. WLTP remiasi realiais važiavimo duomenimis, kai NEDC pagrindas buvo teoriniai vairavimo režimo profiliai.

WLTP taip pat perteikia tikslesnius duomenis, nes jis įvertina kiekvieno automobilio specifikaciją, įskaitant visą papildomą įrangą, galinčią daryti pastebimą įtaką degalų sąnaudoms ir CO2 taršai. Kai kuriais atvejais to paties automobilio duomenys, matuojant WLTP standartu yra didesni, nei matuojant NEDC standartu. Tai nereiškia, kad jo degalų sąnaudos yra didesnės: tiesiog naujasis matavimas remiasi sunkesniu ir ilgesniu vairavimo ciklu, kuris dėl šios priežasties geriau atspindi šiuolaikinio automobilio naudojimo režimą.

ESMINIAI SKIRTUMAI TARP DVIEJŲ MATAVIMO PROCEDŪRŲ

NEDC PRIEŠ WLTP

NEDC WLTP
Bandymų ciklas Vienas bandymų ciklas Dinamiškas ciklas geriau atitinka realias važiavimo sąlygas
Ciklo laikas 20 minučių 30 minučių
Ciklo nuotolis 11 kilometrų 23,25 kilometrų
Važiavimo fazės 2 fazės: 66 proc. miesto sąlygomis ir 34 proc. užmiesčio sąlygomis 4 labiau dinamiškos fazės: 52 proc. miesto sąlygomis ir 48 proc. užmiesčio sąlygomis
Vidutinis greitis 34 kilometrai per valandą 46,5 kilometrų per valandą
Maksimalus greitis 120 kilometrų per valandą 131 kilometras per valandą
Papildomos įrangos įtaka NEDC metodas neįvertina poveikio CO2 taršai ir degalų sąnaudoms Įvertinama papildoma įranga (kuri gali skirtis kiekviename automobilyje)
Pavarų jungimas Automobiliams nustatyti fiksuoti pavarų jungimo momentai Kiekvienam automobiliui – skirtingi pavarų jungimo taškai
Bandymo temperatūros Matavimai, esant 20–30°C temperatūrai Matavimai atliekami esant 23°C temperatūrai, CO2 vertės nustatomos esant 14°C temperatūrai

TARŠA NAUDOJIMO METU

REALI TARŠA – RDE

Nuo 2018 metų rugsėjo visi gamintojai turi savo automobilių taršą išmatuoti realiomis važiavimo sąlygomis (RDE); tai taikoma visiems ES, Šveicarijoje, Turkijoje, Norvegijoje, Lichtenšteine, Izraelyje ir Airijoje parduodamiems automobiliams.

RDE testų metu tokių teršalų, kaip azoto oksidų (NOx) ir smulkiųjų dalelių emisija matuojama važiuojant kelyje, siekiant pamatyti realistinį paveikslą.

FAQ

  • Ką reiškia WLTP?
  • Kas yra WLTP ciklas?
  • Ką WLTP reiškia man?
  • Ką reiškia RDE?
  • Ką reiškia EURO 6?
  • Kas yra selektyvusis katalizatorius?

  • Kas yra akreditavimo procedūra?
  • Kam reikia keisti akreditavimo procedūrą?
  • Ar automobilio degalų sąnaudos padidės?
  • Kokie įgyvendinimo terminai?

WLTP reiškia Harmonizuotą pasaulinę lengvųjų automobilių bandymo procedūrą.

Tai – nauja bandymų procedūra, pateikianti labiau realistinę automobilio degalų sąnaudų ir CO2 taršos analizę. Nuo 2018 metų rugsėjo visi pirmą kartą registruojami automobiliai turi būti sertifikuoti pagal WLTP metodiką. WLTP palaipsniui pakeičia senąją NEDC (New European Driving Cycle – naujojo Europos vairavimo ciklo) procedūrą.

Automobilio degalų sąnaudos ir tarša vis dar priklauso nuo kiekvieno asmens vairavimo stiliaus, todėl WLTP standartas parengtas, remiantis dideliais, visame pasaulyje surinktais duomenų kiekiais. Šie duomenys buvo panaudoti apsprendžiant keturias pagrindines fazes su keturiais vidutiniais greičiais: mažu, vidutiniu, dideliu ir itin dideliu.

Kiekvienoje fazėje skirtingais būdais įvertinamos skirtingos situacijos (stabdymas, greitėjimas, stabdymas), siekiant atspindėti kasdienio vairavimo situacijas. Šios fazės sudaro tai, kas vadinama „vairavimo ciklu“.

Degalų sąnaudos pateikiamos keturiose skirtingose vairavimo situacijose, pateikiant bendrą vertę benzininiams, dyzeliniams, hibridiniams ir įkraunamiems hibridiniams automobiliams..

Įsigaliojęs WLTP standartas reiškia, kad automobilio aprašyme pateikiamos degalų sąnaudos ir CO2 taršos vertė tiksliau atitiks realias automobilio charakteristikas.

WLTP bandymai įvertina individualią įrangą (pvz. žiemines padangas arba stiklinį stogą), siekiant įvertinti labiau tikroviškas konkretaus automobilio charakteristikas.

Labiau tikroviški duomenys natūraliai reiškia padidėjusias degalų sąnaudas automobiliams su vidaus degimo varikliais, tuo tarpu elektromobiliai (įskaitant įkraunamus hibridus) pasižymės mažesniu su viena įkrova nuvažiuojamu atstumu. Tai gali nulemti, kad didesniam automobilių kiekiui bus pritaikytas CO2 taršos mokestis. Tačiau pagal WLTP metodiką patvirtinti automobiliai vis dar bus apmokestinami, remiantis NEDC metodika gaunamais duomenimis. Trumpiau – pagal CO2 taršą nustatytas apmokestinimas nepasikeis (CO2 mokestis, tarnybinių automobilių mokestis).

RDE reiškia „Real Driving Emissions“ – taršą realiomis važiavimo sąlygomis. Tai – nauja procedūra, nustatanti azoto oksidų (NOx) ir smulkiųjų dalelių taršą.

Kaip nurodo pavadinimas, RDE matavimai atliekami važiuojant kelyje, realiomis važiavimo sąlygomis, o ne laboratorijoje. Šie matavimai atliekami naudojant išmaniuosius įrenginius, vadinamus PEMS („Portable Emissions Measurement System“ – mobilias taršos matavimo sistemas), kurie bandymo metu pritvirtinami prie automobilio galinės dalies.

„Euro 6“ yra dabartinis standartas, nustatantis taršos ribas. Jis apibrėžia maksimalią smulkiųjų dalelių ir azoto oksidų taršą, kuri yra mažesnė už ankstesniojo „Euro 5“ standarto leidžiamą taršą.

Nuo 2018 metų rugsėjo* įsigalioja antroji „Euro 6“ standarto versija: „Euro 6.2“ standartas. Ji nustato dar žemesnę smulkiųjų dalelių taršos ribą, nei ankstesnis standartas.

*Taikoma naujiems automobiliams. Naujiems automobilių tipams naujieji taršos standartai pradėti taikyti metais anksčiau.

Siekiant dar labiau sumažinti automobilio taršą, naudojamas skystas amoniakas, vadinamasis „AdBlue®“, kuris purškiamas į dyzelinių variklių išmetimo sistemas. Selektyvioji katalitinė sistema (SCR) su „AdBlue®“ pagalba gali iki 90 proc. sumažinti azoto oksidų taršą, į atmosferą išmetant didžiąją dalimi vandens garus, taip pat azotą ir anglies dvideginį. 

Tai yra standartizuotų parametrų rinkinys, apimantis automobilių sertifikavimui naudojamų bandymų ciklą.
Bendra akreditavimo procedūra leidžia palyginti skirtingų automobilių degalų sąnaudas ir CO2 taršą.
NEDC (naujasis Europos vairavimo ciklas) galiojo nuo 1992 metų ir 2018 m. rugsėjį pakeistas WLTP standartu.

Senoji NEDC procedūra pasirodė neatitinkanti tikrosios mūsų klientų elgsenos.
WLTP metodika matuojamos degalų sąnaudos yra artimesnės sąlygoms, kuriomis mūsų klientai naudoja automobilius.

Nauji WLTP duomenys niekaip nepaveiks jūsų automobilio degalų sąnaudų. WLTP duomenys nulems didesnę CO2 g/km vertę, nei tą patį automobilį vertinant pagal NEDC metodiką. Taip yra tik dėl ilgesnio ir sudėtingesnio testo. Todėl WLTP geriau atitinka tikro važiavimo sąlygas. Kitaip tariant, didesnė CO2 vertė nereiškia degalų sąnaudų padidėjimo, o greičiau dėl pakeistų automobilio bandymų pateiks realesnę CO2 vertę.

WLTP vertės klientams nurodomos klientams nuo:

  • Keleiviniams automobiliams – nuo 2019 metų sausio 1 dienos
  • Komerciniams automobiliams – nuo 2020 metų sausio 1 dienos.