SITUACIJA DĖL KORONAVIRUSO (COVID-19) SKAITYKITE ČIA

Kodėl ir kada verta rinktis dyzelį

/image/85/1/peugeot-508sw-2018-133-fr.545851.jpg

2019-10-10

Visa tiesa apie tai,  kodėl ir kada verta rinktis dyzelį

Nors automobilių pramonė sparčiai juda elektrinės ateities link, tačiau Lietuvą kas mėnesį pasiekia vos keli elektromobiliai. Tuo metu nesibaigia amžina kova tarp benzininių ir dyzelinių variklių gerbėjų – komercinių transporto priemonių segmente aiškiai laimi dyzeliniai automobiliai, o lengvųjų automobilių segmente kova gerokai intensyvesnė.  Taigi, kokie šiandien galimi argumentai perkant dyzelinį automobilį?

Nauji dyzeliniai varikliai yra švaresni ir draugiškesni aplinkai

Laikas, kai gatvėse sukiojosi juodus dūmus leidžiantys ir riaumojantys dyzeliniai automobiliai, jau seniai praeityje. Susirūpinus aplinkosauga, naujos dyzelinių variklių technologijos padarė didžiulį šuolį. Pavyzdžiui, dyzelinis variklis, kurio galia tokia pat kaip benzininio variklio, išmeta mažiau CO2. Be to, kadangi jo degalų sąnaudos yra mažesnės, kartu mažesnis ir bendras išmetamų teršalų kiekis. Praeityje liko ir garsus variklio burzgimas – daugelis naujų dyzelinių variklių veikia labai tyliai ir nesukelia stiprios vibracijos.

Dyzeliniai varikliai yra patvaresni

Kodėl komercinės transporto priemonės dažniausiai turi dyzelinius variklius: jie yra patvaresni ir nesugenda net nuvažiavus šimtus tūkstančių kilometrų.  Pavyzdžiui, „Peugeot“ automobilių HDi dyzeliniai varikliai šioje srityje yra tikri lyderiai ir nėra nieko neįprasto pamatyti mieste „Peugeot“, kurio galingas variklis padėjo automobiliu nuvažiuoti šimtus tūkstančių kilometrų, žinoma, efektyviai ir tausojant aplinką.  „Peugeot“ variklių patvarumą rodo ir tai, kad šiuos variklių blokus taip pat naudoja „Ford“, „Volvo“ ir „Toyota“.

Dyzelinio variklio degalų sąnaudos mažesnės

Šis teiginys turbūt nieko nenustebins. Net benzininių variklių gerbėjai pripažįsta ir vertina dyzelinių variklių ekonomiškumą. Vidutiniškai dyzelinis variklis sunaudoja apie 15–20 % mažiau degalų nei jo benzininis ekvivalentas, o dyzelinas degalinėse paprastai būna šiek tiek pigesnis.  Be to, dyzelinu varomos transporto priemonės yra patikimas pasirinkimas važinėjant dideliais atstumais, jos tikrai atsiperka nuvažiuojant daugiau nei 20 000–25 000 kilometrų per metus.

Dyzelinis variklis tinka priekaboms vilkti 

Dyzeliniai varikliai sukuria didesnį sukimo momentą, todėl jie puikiai tinka vilkti visų rūšių priekabas. Kadangi didžiausias sukimo momento diapazonas yra mažų apsukų ribose, dyzeliniai varikliai gali be vargo tempti sunkias priekabas.

Dyzelinis variklis gali būti sportiškas

Ar žinojote, kad dyzelinu varomos transporto priemonės, tarp jų ir „Peugeot“ dyzeliniai automobiliai, jau daug metų dalyvauja „Le Mans“ ištvermės lenktynėse? Taip „Peugeot“ laimėjo Dakaro ralį – būtent su dyzeliniais automobiliais, kai pergalę atnešė 2016 metais „2008DKR“, o 2017–2018 metais – „3008DKR“. Šie pavyzdžiai nėra išimtis, nes daug žinomų automobilių gamintojų savo dyzelines transporto priemones laiko galingesniais modeliais, nes skaičiai nemeluoja: dyzeliniai varikliai yra greiti ir galingi.