"Peugeot 3008dkr" triumfuoja 2018 m. Dakaro ralyje

i

"PEUGEOT 3008DKR" TRIUMFUOJA 2018 M. DAKARO RALYJE

Peugeot 3008 DKR Maxi

22.01.2018

GREITIS IR PATIKIMUMAS

Mechaniniu aspektu 40-ojo Dakaro ralio keliai buvo itin sudėtingi. Išlaikęs šį daug pastangų pareikalavusį beveik 9 000 kilometrų ištvermės testą, „PEUGEOT 3008DKR Maxi“ ne tik laimėjo 7 iš 13 etapų, bet ir parodė puikų patikimumą. Šiek tiek nesklandumų kilo tik dėl pavarų parinkimo, tačiau „PEUGEOT 3008DKR Maxi #306“ pasitraukimo priežastis nebuvo susijusi su jokiomis techninėmis problemomis. Naujosios „BF Goodrich“ padangos labai gerai atlaikė sudėtingą Pietų Amerikos reljefą, o „TOTAL“ tepalai užtikrino optimalų variklių darbą nepaisant didelio aukščio ir ekstremalių sąlygų.

 

„EL MATADOR“ REVANŠAS

Carlos Sainz ir Lucas Cruz pastarieji trys Dakaro raliai nebuvo sėkmingi, tačiau dabar jie atsigriebė. Meistriškai vairavę ralyje nuo pat starto, abu ispanai už „PEUGEOT 3008DKR Maxi #303“ vairo pademonstravo savo gebėjimus ir nuoseklumą. Jie laimėjo 6 ir 7 etapus (iš 14) ir užėmė lyderių poziciją, kurios vėliau jau neprarado. 2010 m. Dakaro laimėtojai, pasiekę Kordobą 43 min. 40 s greičiau nei jų konkurentai, vėl atsidūrė ant aukščiausio pakylos laiptelio. Ši pergalė liudija jų nemažėjančias investicijas į „PEUGEOT“ ralio projektą, apimančias visą jų kompetenciją ir talentą ruošiant automobilius Dakaro raliui.

 

„MR DAKAR“ IŠBANDYMAI

„PEUGEOT“ vairavusiems 2016 m. ir 2017 m. Dakaro laimėtojams Stéphane Peterhansel ir Jean-Paul Cottret šis ralis buvo gausus įvykių ir baigėsi dviem nesėkmėmis. 7 etape (iš 14) įgulai, vairavusiai „PEUGEOT 3008DKR Maxi #300“  teko staiga pasukti, kad išvengtų susidūrimo su kelio viduryje sustojusiu keturračiu, ir, atsitrenkus į nepastebėtą akmenį, buvo sugadinta jų automobilio kairioji galinė pakaba. Paskui 13 etapo pradžioje dabartiniai Dakaro čempionai atsitrenkė į medį ir pažeidė savo vairo stiprintuvą. Abiem atvejais sutaisyti automobilį ir tęsti varžybas jiems padėjo komandos draugai Cyril Despres / David Castera. Dėl šių nesėkmių bendroje įskaitoje jie prarado pirmą ir antrą vietas. Nepaisant to, baigė ketvirti – laimėję tris etapus ir įrodę, jog yra greičiausi visoje „Team PEUGEOT Total“ komandoje.

 

DESPRES / CASTERA – GREITI IR PATIKIMI

Pirmasis „Team PEUGEOT Total“ ekipažas, laimėjęs 2018 m. Dakaro ralio etapą, buvo Cyril Despres ir David Castera, jie 2 etapo pabaigoje tapo visiškais lyderiais, įrodę, jog žengė dar vieną žingsnį į priekį savo pasiekimų kelyje. Deja, dviejų buvusių motociklininkų ambicijos liko neįgyvendintos dėl 4 etapo 180 kilometre pasitaikiusio akmens. Buvo sulaužyta dešinioji galinė automobilio pakaba ir tai nubloškė juos klasifikacijoje gerokai žemyn. Sulaukęs pagalbos iš „Team PEUGEOT Total“ serviso sunkvežimio, „PEUGEOT 3008DKR Maxi #308“ ekipažas toliau dalyvavo ralyje, tačiau jau gerokai atsilikdamas. Nuo tos dienos, demonstruodamas nuostabią komandinę dvasią, duetas visas savo jėgas skyrė padėti komandos draugams, kartu esant galimybei pasiekdamas ir gana įspūdingų rezultatų (pvz., 8 ir 11 etapuose). Dėl prarastų 29 valandų Cyril Despres ir David Castera užėmė neaukštą poziciją, neatitinkančią tikro jų gebėjimų lygio.

 

LOEB SUSTOJO SAVO KELYJE

Sébastien Loeb / Daniel Elena praėjusių metų Dakare finišavę antri ir vos 5 minutėmis atsilikę nuo laimėtojų, šių metų ralyje startavo turėdami aiškų tikslą laimėti. Jų startas buvo puikus, nepaisant maršruto per Peru, kuris daugiausia driekėsi kopomis ir visiška bekele, ir tikrai nebuvo jiems palankus. Tada jie stilingai laimėjo 4 etapą, vieną iš pačių sudėtingiausių etapų šiuolaikiniame Dakare Pietų Amerikoje. Deja, bendroje įskaitoje būdami antri, 5 etape (iš San Juan de Marcona į Arequipa) jie buvo priversti pasitraukti. Siekiant išvengti kito įklimpusio varžovo, jų „PEUGEOT 3008DKR Maxi“ įvažiavo į minkštą ir smėlėtą duobę. Nuo smūgio lūžo Danielio Elena stuburgalis, todėl jis ralio tęsti nebegalėjo.

ELEKTROMOBILIŲ IŠŠŪKIO LINK

Ši pergalė žymi paskutinį „PEUGEOT“ dalyvavimą Dakaro ralyje. „PEUGEOT Sport“ dabar visą dėmesį skirs FIA pasaulio ralio kroso čempionatui (WorldRX). Šį sezoną jis vyks balandžio 14–15 dienomis Barselonoje, Sébastien Loeb vairuos vieną iš „PEUGEOT 208 WRX“ automobilių. Tuo pat metu „PEUGEOT Sport“ ruošis ir artėjančiam elektromobilių ralio kroso čempionatui 2020 metais. Jame vietoj dabartinio „PEUGEOT 208“ dalyvaus visiškai elektrinė to paties automobilio versija.

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot 3008 DKR Maxi, 49:16.18 h.

2. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, +43.40 min.

3. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz, Toyota, +1:16.41 h.

4. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Peugeot 3008 DKR Maxi, +1:25.29 h.

5. Jakub Przygonski/Tom Colsoul, Mini, +2:45.24 h.

6. Sheik Khalid Al-Qassimi/Xavier Paneri, Peugeot 3008 DKR, +4:20.58 h.

31. Cyril Despres/David Castera, Peugeot 3008 DKR Maxi, +45:19.10 h.

/image/18/7/sainz-9.381187.jpg

PASKUTINIS SĖKMĖS ISTORIJOS SKYRIUS

Šių metų "Team PEUGEOT Total" pergalė papildo jau ir taip įspūdingą "PEUGEOT" pergalių Dakaro ralyje sąrašą - tai septintoji gamintojo pergalė iš aštuonių ralių, kuriuose dalyvauta! Štai trumpas visų "PEUGEOT" pasiekimų Dakaro ralyje priminimas:

1987 : Vatanen / Giroux ("205 T16 Grand Raid") pergalė

1988 : Kankkunen / Piironen ("205 T16 Grand Raid") pergalė

1989 : Vatanen / Berglund ir Ickx / Tarin ("405 T16 Grand Raid") pirma ir antra vieta

1990 : Vatanen / Berglund ("405 T16 Grand Raid"), Waldegard / Fenouil ("405 T16 Grand Raid"), Ambrosino / Baumgartner ("205 T16 Grand Raid") pirma, antra ir trečia vieta

2016 : Peterhansel / Cottret ("2008DKR") pergalė

2017 : Peterhansel / Cottret, Loeb / Elena ir Despres / Castera pergalė ("3008DKR") pirma, antra ir trečia vieta

2018 : Sainz / Cruz ("3008DKR Maxi") pergalė

/image/18/1/peugeot-dkr-sechste-etappe-rallye-2018-sainz.381181.png

PAGRINDINIAI 2018 M. DAKARO SKAIČIAI

Pravažiuotos šalys: Peru, Bolivija ir Argentina.

Nuvažiuota kilometrų: 8 793 km, iš jų 4 047 km buvo varžybų, per 14 atkarpų ir 13 etapų.

Etapus laimėjo: 7 iš 13 "PEUGEOT 3008DKR Maxi".

3 etapus - Peterhansel / Cottret (5, 8 ir 10 etapą)
2 etapus - Sainz / Cruz (6 ir 7 etapą)
1 etapą - Despres / Castera (2 etapą)
1 etapą - Loeb / Elena (4 etapą)

Pirma ir antra vieta ir pirma, antra ir trečia vieta: 4 kartus pirma ir antra vieta (2, 4, 6 ir 8 etapai), įskaitant 2 kartus pirma, antra ir trečia vieta (2 ir 4 etapai)

Ralio lyderiai: Despres / Castera (2 etapas), Peterhansel / Cottret (3-6 etapai) ir Sainz / Cruz (7-14 etapai).

Didžiausias greitis: 195,9 km/h (Despres / Castera, 3 etapas)

Didžiausias vidutinis greitis: 108 km/h (Sainz / Cruz, 6 etapas)

Aukščiausia aplinkos temperatūra: 35° (13 etapas)

Žemiausia aplinkos temperatūra: 6° (6 etapas)

Didžiausias aukštis virš jūros lygio: 4 786 m (8 etapas, Uyuni-Tupiza)